search tajrobeye nejat سرچ تجربه نجات

آخرین مقالات

آیا خداوند به داد برگزیدگان نخواهد رسید؟

اسلاید تجربه نجات tajrobeyenejat roshd تامالات روحانی

این فصل بر اساس كتاب لوقا ۱:۱۸ تا ۸ تدوین گردیده است.

 

مسیح از دوره ای سخن میگفت كه اشاره به اندك زمانی پیش از بازگشت ثانی خود دارد و از خطراتی كه پیروانش باید از آن عبور كنند گفتگو كرد. با ارجاع به آن زمان”مثلی آورد در اینكه میباید همیشه دعا كرد و كاهلی نورزید”.

 

مسیح گفت:” كه در شهری داوری بود كه نه ترس از خدا و نه باكی از انسان داشت. و در همان شهر بیوه زنی بود كه پیش وی آمده میگفت داد مرا از دشمنم بگیر. و تا مدتی به وی اعتنا ننمود ولكن بعد از آن با خود گفت هر چند از خدا نمیترسم و از مردم باكی ندارم لیكن چون این بیوه زن مرا زحمت میدهد به داد او میرسم مبادا پیوسته آمده مرا به رنج آورد. خداوند گفت بشنوید كه این داور بی انصاف چه میگوید. و آیا خدا برگزیدگان خود را كه شبانه روز بدو استغاثه میكنند دادرسی نخواهد كرد اگر چه برای ایشان دیرغضب باشد. به شما میگویم كه بزودی ایشان را دادرسی خواهد كرد”.

 

آن قاضی كه در اینجا به تصویر كشیده شد نه توجهی به حق و حقوق داشت و نه ترحمی به رنجدیدگان. آن بیوه زنی كه با اصرار دادخواست خود را پیش او آورد با سرسختی رد شد.او بارها و بارها نزد قاضی رفت و با بی احترامی با او رفتار شده و از كرسی قاضی رانده شد. قاضی میدانست كه دلایل آن زن بر حق است و میتوانست همان بار اول به داد او برسد ولی او این كار را نكرد. او میخواست تا قدرت اختیار و مستبدانه خود را نشان دهد و از اینكه بیوه زن بیهوده در عجز و لابه و التماس و درخواست باشد لذت میبرد. ولی آن بیوه زن نه درمانده و نه دلسرد شد. علیرغم سهل انگاری و بیرحمی قاضی، بیوه زن با سماجت به دادخواست خود ادامه داد تا اینكه قاضی موافقت كرد تا به پرونده اش رسیدگی كند. قاضی گفت”هر چند از خدا نمیترسم و از مردم باكی ندارم لیكن چون این بیوه زن مرا زحمت میدهد بداد او میرسم مبادا پیوسته آمده مرا برنج آورد”.برای حفظ آبرو و جلوگیری از گفتگوی عوام نسبت به بی انصافی و قضاوت یكطرفه اش — او بداد آن بیوه زن ثابت قدم رسید.

 

و خداوند گفت بشنوید كه این داور بی انصاف چه میگوید و. آیا خدا برگزیدگان خود را كه شبانه روز بدو استغاثه میكنند دادرسی نخواهد كرد اگر چه برای ایشان دیرغضب باشد. به شما میگویم كه بزودی ایشان را دادرسی خواهد كرد”.مسیح در اینجا مقایسه حادی را بین قاضی بی انصاف و خدا ارائه نمود. قاضی از روی خودخواهی تسلیم درخواست بیوه زن شد كه از دست اصرارهای بیوه زن خلاص شود. قاضی برای بیوه زن احساس ترحم و دلسوزی نمیكرد و فلاكت و بیچارگی او برایش هیچ بود. حال چقدر رفتار خدا با كسانیكه در طلب او هستند متفاوت خواهد بود. استغاثه های نیازمندان و تنگدستان با ترحم ازلی مورد توجه قرار میگیرد.

 

زنی كه برای داوری نزد قاضی رفت شوهرش را از دست داده بود. تنگدست و بدون رفیق به دنبال مال و ثروت از دست رفته اش بود. پس با گناه بود كه رابطه انسان با خدا قطع شد. او قادر نبود تا خود را نجات دهد. ولیكن در مسیح است كه به پدر نزدیك میشویم. مقربان برای خدا عزیز هستند. آن كسانیكه از تاریكی بیرون كشیده شدند و در نور حیرت انگیز او قرار گرفتند تا او را ستایش كنند و مانند نور در تاریكی جهان بدرخشند. قاضی بی انصاف علاقه ویژه ای به دادخواست بیوه زن نداشت كه برای رسیدگی به درخواست خود سماجت میكرد. با این وجود برای رها كردن خود از استغاثه رقت انگیز او به درخواستش رسیدگی كرد و او را از شر مدعی رهایی داد. اما خداوند فرزندان خود را با محبت ازلی دوست دارد. برای وی عزیزترین چیز در این زمین كلیسایش است. “خدای متعال زمین را بین قومها تقسیم كرد و مرزهای آنرا تعیین نمود ولی قوم اسرائیل را برگزید تا ملك او باشد. او اسرائیل را در بیابان خشك و سوزان یافت او را در برگرفت و از او مراقبت كرد”(تثنیه ۳۲ :۹ ،۱۰).” خداوند قادر متعال مرا برگزیده و به مقابله با قومهایی كه بر شما ظلم و ستم كرده اند فرستاده است. كسی كه به شما آزار برساند به خداوند آزار رسانده است چون شما مثل مردمك چشم خداوند هستید”(زکریا ۲ : ۸).

 

دعای بیوه زن:“به داد من برس”-“برایم قضاوت کن”-“داد مرا از دشمنم بگیر”،همگی معرف دعاهای فرزندان خداست. شیطان دشمن آنان است. او شاكی و تهمت زننده به برادران است آن كسیكه روز و شب در مقابل خدا آنان را متهم میكند.(مکاشفه ۱۲ : ۱۰). او مداوما در حال بد جلوه دادن و تهمت زدن برای گمراه كردن و تخریب امت خداست. و به منظور رهایی از قدرت شیطان و نمایندگان اوست كه تمثیل مسیح به حواریون و پیروانش می آموزد تا دعا كنند.

 

پیشگویی زكریا برای نشان دادن كار تهمت زننده شیطان است و كار مسیح در مقاومت در برابر متخاصمان امت خویش. نبی میگوید”سپس خداوند در رویای یهوشع كاهن اعظم را به من نشان داد كه در حضور فرشته خداوند ایستاده بود. شیطان نیز آنجا در سمت راست فرشته ایستاده بود و تهمت های زیادی به یهوشع میزد. فرشته خداوند به شیطان گفت: ای شیطان خداوند ترا محكوم كند. خداوند كه اورشلیم را برای خود برگزیده است تو را محكوم كند. یهوشع مانند چوب نیم سوخته ای است كه از میان آتش بیرون كشیده شده باشد. یهوشع با لباس كثیف در حضور فرشته خداوند ایستاده بود”(زکریا ۳ :۱-۳).

 

امت خدا در اینجا معرف مجرمان در دادگاه هستند. یهوشع بعنوان كاهن اعظم در طلب بركت دادن امت خویش است كه در مصیبت عظیم هستند. در حالیكه او در مقابل خدا استغاثه میكند شیطان در سمت راست بعنوان مدعی و خصم او ایستاده است. او فرزندان خدا را متهم میكند. و میخواهد هر چقدر كه بتواند آنان را بد جلوه بدهد. او اعمال بدكارانه و نقص آنان را درمقابل خدا عنوان میكند. او خطاها و قصور آنان را نشان داده به امید اینكه به چشم مسیح بد جلوه كرده و درنیاز عظیم خود كمكی از او دریافت نكنند. یهوشع بعنوان امت خدا تحت محكومیت بوده و جامه كثیفی به تن دارد. او از گناه امت خویش آگاه است و با نومیدی محنت میكشد. شیطان حس تقصیر را در او تشدید میكند كه نومید و سرگشته شود. با این وجود او بعنوان استدعا كننده ایستاده است درحالیكه شیطان در مقابل بر ضد او ایستاده است.

 

كار شیطان بعنوان تهمت زننده از آسمان آغاز شد. این كار از زمان سقوط انسان آغاز شد و ادامه خواهد یافت تا اینكه به پایان تاریخ جهان نزدیك شویم. و شیطان همانطور كه میبیند كه زمانش كوتاه شده است با شدت بیشتری برای فریب و تخریب انسان كار میكند. او از این عصبانی و خشمگین است كه مردم بر روی زمین حتی در ضعف و گناه خود به فرمان یهوه حرمت می نهند. او مصمم است كه نگذارد تا مردم مطیع خد باشند. او از ناشایستگی و بی كفایتی مردم محظوظ میشود و برای هر جانی ابزار و شیوه ای بمنظور گمراهی دارد تا آنان را به دام انداخته و از خدا جدا سازد. او در پی متهم كردن و محكوم كردن خدا و همه كسانی است كه با ترحم و محبت و بخشش در تلاش برای اجرا كردن اهداف او در این جهان هستند.

 

ظهور جلوه های قدرت خدا برای امت خویش خصومت شیطان را بر می انگیزد .هر زمان كه خدا از طرف آنان كار میكند شیطان و فرشتگانش با تجدید قوا برای تخریب بشر و برنامه های خدا نقشه میكشند. او نسبت به تمام كسانی كه مسیح آنان را قوت میبخشد حسادت میكند. هدف او برانگیختن شرارت است و هنگامی كه توفیق یافت خطاها و عیب ها را به گردن وسوسه شدگان می اندازد. او به جامه كثیف و صفات معیوب آنان اشاره میكند. او ضعف و نابخردی و گناه ناسپاسی و عدم تشابه به مسیح كه به رهایی دهنده بی حرمتی كرد را نشان میدهد. با همه این تواصیف او اصرار دارد تا مباحثه خود را ثابت كرده و خود را برای ویران كردن آنان محق بداند. او تلاش میكند تا جان آنان را با این فكر كه درخواستشان نومیدانه است به هراس بیندازد و اینكه لكه ناپاكی آنان هرگز نمیتواند شسته شود. او امیدوار است تا ایمان آنان را تباه سازد كه تماما تسلیم وسوسه هایش بشوند و از بیعت با خدا دست بردارند.

 

امت خدا نمیتواند جواب حملات و یورشهای شیطان را بدهد. و هنگامی كه به خود نظر می اندازند مایوس میشوند.  ولیکن دادخواست خود را به نزد حامی و وكیل مدافع الهی میبرند. آنان با شایستگی منجی خود شفاعت میطلبند.”در زمان حاضر نیز خدا از همین راه گناهكاران را به حضور خود میپذیرد زیرا عیسی مسیح گناهان ایشان را برداشته است.”(رومیان ۳: ۲۶). با اطمینان فرزندان خدا بسویش فریاد بر می آورند تا تهمت های شیطان را ساكت كند و شیوه های او را باطل سازد. آنان دعا میكنند كه”داد مرا از دشمنم بگیر” و با استدلال و قدرت صلیب مسیح آن تهمت زننده گستاخ را ساكت میكنند.

 

فرشته خداوند به شیطان گفت ای شیطان خداوند ترا محكوم كند. خداوند كه اورشلیم را برای خود برگزیده تو را محكوم كند”(زکریا ۲:۳). هنگامیكه شیطان خواست تا امت خدا را با تباهی كشانیده و آنان را ویران سازد مسیح مداخله نموده و میانجی شد. گرچه آنان مرتكب گناه شده بودند با این حال مسیح گناه آنان را بر خود گرفت. او قوم را مانند چوب نیم سوخته از آتش بیرون كشید. مسیح با طبیعت بشری خویش با انسان پیوند دارد در حالیكه از طریق طبیعت الهی خویش با خدای سرمدی در ارتباط است. در میانه مهلكه مددكار فرا رسیده و خصم مغلوب میشود.

 

یهوشع با لباس كثیف در حضور فرشته خداوند ایستاده بود. فرشته به كسانی كه آنجا ایستاده بودند گفت: لباس كثیف او را از تنش در آورید. بعد رو به یهوشع كرده گفت ببین گناهان ترا برداشته ام و اینك لباس نو را به تو میپوشانم. سپس گفت یك عمامه تمیز هم بر سرش بگذارید در حالیكه فرشته خداوند ایستاده بود به او یك عمامه تمیز هم دادند. آنگاه فرشته خطاب به یهوشع گفت كه خداوند قادر متعال چنین میفرماید: اگر از قوانین من اطاعت كنی و هر آنچه به تو میگویم انجام دهی تو را سرپرست خانه خود میسازم و به تو اجازه میدهم مثل این فرشته ها بحضور من بیایی.”(زکریا ۳: ۳ تا ۷).

 

با وجود معایب امت خدا، مسیح از توجهات خود برای مراقبت از آنان دست بر نخواهد برداشت. او قدرت دارد تا جامه آنان را عوض كند. او جامه های كثیف را در می آورد و بر تن توبه كنندگان و ایمانداران ردای عدالت خویش را میگذارد و در دفتر اعمال آنان مینویسد كه آمرزیده شده اند. او اقرار میكند كه آنها متعلق به او هستند. شیطان بعنوان دشمن آنان نشان داده میشود كه فریبكار و تهمت زننده است. خداوند برگزیدگان خود را داوری میكند.

 

دعای “داد مرا از دشمنم بستان”نه تنها شامل شیطان است بلكه نمایندگانی كه او آنان را برانگیخته تا با تخریب شخصیت آنان را وسوسه و امت خدا را نابود کنند .كسانیكه تصمیم گرفته اند تا فرامین خدا را اطاعت كنند با تجربه خواهند فهمید كه دشمنانی دارند كه با قدرتی پنهانی كنترل میشوند. این دشمنان در هر قدم بطور دائم و باعزم راسخ به مسیح حمله میكنند به قدری كه هیچ بشری قادر به درك آن نیست. حواریون و پیروان مسیح مانند سرور خویش با وسوسه های پیاپی تعقیب میشوند.

 

كلام مقدس وضعیت جهان را اندكی پیش از رجعت ثانی مسیح تشریح میكند. یعقوب رسول حرص و جوری كه شایع خواهد شد را بتصویر میكشد. او میگوید”و اینك شما ای ثروتمندان توجه كنید. گریه و زاری نمایید زیرا بلاهای وحشتناكی در انتظار شماست. از هم اكنون ثروتتان تباه شده و لباسهای گرانبهایتان را نیز بید خورده است. شما در این دنیای زودگذر طلا و نقره می اندوزید غافل از اینكه با این كار برای خود در روز قیامت مجازات ذخیره میكنید. زیرا همانگونه كه طلا و نقره تان را زنگ خورده است آتش نیز بدن شما را خواهد خورد. گوش فرا دهید. به ناله كارگرانی كه برای شما كار كرده اند گوش فرا دهید. كارگرانی كه فریبشان دادید و مزدشان را نداده اید. ناله های ایشان تا به آسمان بالا رفته و به گوش خدای متعال رسیده است. شما سالهای

 

عمر خود را در این دنیا به خوشگذرانی و عیش و نوش گذراندید و مانند گوسفندان اری شده اید كه برای روز ذبح آماده میباشند. شما انسان بی گناه را كه قادر به دفاع از خود نبود محكوم كردید و كشتید”(یعقوب ۱:۵ تا ۶). این تصویر موجود مربوط به امروز است. با هر نوع از جور و اجحاف، انسانها توده های بسیار بزرگ مال و ثروت را می اندوزند در حالیكه فریاد های بشر گرسنه و قحطی زده بحضور خدا می آید.

 

انصاف را زیر پا گذاشته ایم عدالت را از خود رانده ایم حقیقت را در كوچه ها انداخته ایم و صداقت را به بوته فراموشی سپرده ایم. راستی از بین رفته است و هر كه بخواهد از ناراستی دوری كند مورد سرزنش واقع میشود.(اشعیا ۵۹: ۱۴،۱۵). این واقعه در زندگی مسیح در زمین انجام شده بود. او نسبت به فرامین خدا وفاداربود و سنتهای بشری كه بجای احكام خدا متعالی شده بود را بكنار زد. بدین خاطر از او متنفر شده و او را كشتند. در اینجا تاریخ تكرار شده است. احكام و سنتهای بشری بالاتر از احكام خدا قرار گرفته است و كسانی كه نسبت به احكام خدا وفادارند خوار شمرده شده و جفا میبینند. مسیح بخاطر وفاداری به خدا و رعایت سبت به كفرگوئی متهم شده بود. آشكارا او را گفتند كه آشكارا او را گفتند كه(جن گیر ) شده و اهریمن او را تحت تسلط خود دارد و او را بعنوان بعل  زبوب  متهم ساخته و محكوم نمودند. مشابه همین رفتار، پیروان مسیح نیز متهم گردیده و بد جلوه داده شدند. بنابراین شیطان امیدوار است تا آنان را به گناه هدایت كند و خدا را بی حرمت سازد.

 

صفت و شخصیت قاضی در تمثیل كه نه ازخدا هراسی داشت و نه باكی از انسان داشت توسط مسیح حكایت شد تا نشان دهد كه توسط چه نوع قضاوتی محكوم و كشته خواهد شد و اینكه او بزودی در حضور شاهدان محاكمه خواهد گردید. او برای امت خویش میخواهد تا در تمام زمانها درك كنند كه در ایام مصیبت چه مقدار كم میتوان به حاكمان و یا قاضیان زمینی وابستگی و اعتماد داشت. اغلب امت برگزیده خدا باید در مقابل بلندپایگان وصاحب منصبان حكومتی برای محاكمه و قضاوت حاضر شوند. صاحب منصبانیكه كه كلام خدا كتاب راهنما و مرجع مشورتی آنان نیست و در عوض پیرو خواهش های لجام گسیخته و انگیزه های تادیب نشده و نا مقدس خود هستند.

 

در تمثیل قاضی بی انصاف، مسیح به ما نشان داد كه چه باید كنیم.” آیا خدا به داد قوم خود كه شبانه روز به درگاه او دعا و التماس میكنند نخواهد رسید؟”.مسیح بعنوان الگوی ما هیچ كاری برای اثبات بیگناهی و یا رهایی خود نكرد. او عریضه خود را به خدا سپرد. از همین رو مردم نباید اتهام بزنند یا محكوم كنند و یا به زور متوسل شوند بخاطر اینكه خود را برهانند.

 

هنگامی كه مشكلی پیش می آید بنظر غیر قابل توضیح می آید و ما نباید اجازه دهیم تا آرامشمان بهم خورد. هرچند ممكن است تا با بی انصافی با ما رفتار شود ولی نباید بگذاریم تا احساسی با موضوع برخورد كنیم. با تشدید روح انتقام ، ما به خود آسیب میرسانیم. ما اعتماد خود را در خدا زایل و ضایع میكنیم و باعث محزون شدن روح القدس میگردیم. در كنار ما شاهدی وجود دارد، پیام آوری آسمانی كه بر ضد خصم برخواهد خاست. او ما را با پرتوهای درخشان خورشید عدالت احاطه خواهد كرد. كه شیطان نمیتواند به آن نفوذ كند. او نمیتواند ازحفاظ نور مقدس خدا عبور كند.

 

در حینیكه شرارت در جهان توسعه می یابد هیچیك از ما نباید خود را گول زده سرمان را در زیر برف كنیم و بگوئیم كه مشكلی نخواهیم داشت. ولی این مشكلات هستند كه ما را به بارگاه الهی هدایت میكنند. ما میتوانیم در طلب مشاوره با آن حكمت ازلی باشیم.

 

پروردگار میفرماید”هنگامیكه در مشكلات هستید مرا بخوانید من مشكلات شما را نجات خواهم داد و شما مرا ستایش خواهید كرد”(مزامیر ۵۰: ۱۵). او از ما دعوت میكند تا سرگشتگی ها و نیازهایمان را به او بگوئیم و همچنین نیازمان به مدد الهی را بازگو كنیم. او میفرماید كه در دم دعا كنید. به محض اینكه با مشكلی روبرو شدید باید درخواست و استدعای خود را خالصانه و صمیمانه بگوئیم. با دعاهای مبرم خود شهادت میدهیم كه توكل و اعتماد ما بر خداست. حس نیاز ما را هدایت خواهد كرد تا با اشتیاق دعا كنیم و پدر آسمانی ما با تضرع و درخواست ما تحت تاثیر قرار میگیرد.

 

اغلب كسانیكه از سرزنش و عیبجویی یا جفا رنج میبرند به این فكر میكنند كه خدا رهایشان كرده است. فكر میكنند كه در دیدگان انسانها كم اهمیت و حقیرند. و در ظاهر امر تصور میكنند كه دشمنانشان همیشه بر آنان مستولی میشوند. ولی نگذارید كه ضمیر و باطن آنان شكسته شود. مسیح آنكسیكه در عوض آنها رنج كشید و رنجها و مصیبتهایشان را تحمل كرد آنان را فراموش و رها نكرده است.

 

فرزندان خدا تنها و بیدفاع رها نشده اند. دعاها دستهای آن قادرمتعال را بحركت در خواهد آورد.” ایشان همگی به خدا ایمان داشتند به همین جهت توانستند در جنگها پیروز شوند ممالك را تسخیر كنند عدالت را در مملكت خود اجرا نمایند و وعده های خدا را دریافت كنند. ایشان در چاه شیران آسیبی ندیدند. و در میان شعله های آتش نسوختند. با ایمانی كه داشتند از خطر شمشیر جان سالم بدر بردند و پس از درماندگی و بیماری نیروی تازه یافتند در جنگ نیز با شجاعت تمام سپاهیان دشمن را تار و مار كردند.(عبرانیان ۱۱: ۳۳،۳۴).

 

اگر زندگی خود را وقف خدمت باو كنیم هرگز در موقعیتی قرار نخواهیم گرفت كه خداوند برای آن چیزی مهیا نكرده باشد. در هر وضعیتی كه باشیم راهنمایی داریم كه ما را هدایت میكند. پریشانی ما هر چقدر كه باشد - هر چه كه در اندوه و محرومیت و تنهایی باشیم ، مشاور مطمئنی داریم كه دوست همدل و همدرد ماست .چنانچه دراثر نا آگاهی و جهل مرتكب اشتباهی بشویم و پایمان بلغزد مسیح ما را رها نخواهد كرد او با صدایی واضح و شفاف میگوید”من از پدرم درخواست خواهم كرد تا پشتیبان و تسلی بخش دیگری به شما عطا نماید كه همیشه با شما باشد “(یوحنا ۶:۱۴).” وقتی شخص فقیر و درمانده از او كمك بخواهد او را خواهد رهانید”(مزامیر ۱۲:۷۲).

 

خداوند اعلان مینماید كه او به كسانی كه باو نزدیك شوند و با وفاداری او را خدمت كنند حرمت و عزت خواهد داد.” ای خداوند تو كسانی را كه به تو توكل دارند و در عزم خود راسخند را در آرامش كامل نگاه خواهی داشت”(اشعیا ۳:۲۶). دستان آن قادر متعال ما را به جلو هدایت خواهد كرد. خداوند میفرماید رو به جلو به پیش بروید و من شما را یاری خواهم رساند. این برای جلال نام من است كه شما بطلبید و دریافت خواهید كرد. من درمقابل كسانی كه شكست شما را ببینند حرمت داده خواهم شد. آنان خواهند دید كه كلام من با شكوه ظفر خواهند یافت.” هر چقدردر دعا بخواهید خواهید یافت بشرطی كه ایمان داشته باشید”(متی ۲۲:۲۱).

 

بگذارید كسانی كه مصیبت دیده یا به آنان بیعدالتی شده نزد خدا فریاد بر آورند. از كسانی كه قلبهایشان مانند فولاد سخت است روی بگردانید. و درخواست خود را به خالق خود بگویید. كسی كه با دلی نادم نزد خدا برود رانده نمیشود. هیچ دعای خالصانه ای بیهوده نخواهد بود. در میان سرودهای سماوی خداوند فریادها و تضرع ضعیفترین افراد بشر را میشنود. ما خواسته های قلبی خود را نهانگاهها بیان میكنیم در هنگام قدم زدن در راه در حینی كه نفس میكشیم دعا میكنیم و كلام ما به بارگاه پادشاه گیتی خواهد رسید. دعاهای ما ممكن است با گوشهای بشری غیر مسموع باشد ولی در سكوت عقیم نخواهند ماند. هیچ چیزی نمیتواند خواهشهای جان را غرق كند. غریو دعای ما بلندتر از سر و صدای خیابان و بالاتر از سراسیمگی جمعیت به سرسرای آسمانی صعود خواهد كرد. این خداست كه ما با وی سخن میگوئیم و دعاهای ما را میشنود.

 

شمایی كه احساس میكنید كه لایق نیستید هراس بدل راه ندهید كه درخواست خود را بخدا بسپارید. وقتی كه مسیح برای گناهان جهان جانسپاری كرد او متعهد شد تا بدرخواست هر جانی رسیدگی كند. “در جایی كه خدا حتی فرزند خود را از ما دریغ نكرد بلكه او را فرستاد تا در راه همه ما قربانی شود آیا همه چیزها را به ما نخواهد بخشید؟”(رومیان ۳۲:۸). آیا او كلام فیض بخش خود را برای تشویق و تقویت ما عملی نخواهد كرد؟

 

مسیح هیچ چیزی را بیشتر از این نمیخواهد تا میراث خود را از قلمرو شیطان رهایی بخشد. ولی قبل از اینكه از قدرت (ظاهری) و بیرونی شیطان رهایی یابیم بایستی از قدرت (باطنی) و درونی آن رها شویم. خداوند سختیهایی را بر ما روا میدارد بخاطر اینكه او و مسیح را بشناسیم تا اینكه از دنیوی بودن و از خودخواهی و از تندخویی و صفات غیر مسیحایی تطهیر شویم. خداوند برای جانهای ما عمیقا رنج میكشد. خداوند میخواهد تا او و مسیح را بشناسیم و از اعماق دل بخواهیم تا از ناپاكی ها و پلشتیها تطهیر شویم و با سختی ها در بوته آزمایش خالص تر و مقدس تر و شادتر بیرون بیاییم. اغلب با جانهایی تباه و با خودخواهی وارد بوته آزمایش میشویم اما در بحرانها و آزمایشهای سخت با شكیبایی میتوانیم صفات الهی را منعكس كنیم. هنگامیكه هدف او در مصیبتها كامل گردید”او از حق تو دفاع خواهد كرد و خواهد گذاشت حقانیت تو مانند روز روز روشن بر همه آشكار شود”(مزامیر ۶:۳۷).

 

نباید هیچ هراسی بخود راه داد كه خداوند از دعاهای امت خویش غافل خواهد شد. ترس این است كه وسوسه و آزمونها باعث نومیدی شده و از مداومت در دعا بكاهد.

 

منجی ترحم الهی را به زن كنعانی آشكار نمود. وقتی كه اندوه او را دید قلب او تحت تاثیر قرار گرفت. او خواهان این بود تا به او تضمین آنی بدهد كه دعای او شنیده شده است ولی او میخواست تا به حواریون خود درسی بیاموزد و زمانی بنظر رسید كه ندای قلب آزرده او مورد غفلت واقع گردیده است. وقتی كه ایمان او آشكار شد او با كلام ستایشگر خود سخن گفت و خدا او را با آن عطیه ارزشمندی كه درخواست كرده بودراهی نمود. حواریون هرگز این درس را فراموش نكردند و در كلام مكتوب گردید كه دعای مصرانه نتیجه خواهد داد.

 

این مسیح بود كه استقامت در دعا را در قلب آن مادر گذاشت. این مسیح بود كه به آن بیوه زن جرات و عزم راسخ داد تا در برابر قاضی دادخواهی و تظلم كند. این مسیح بود كه قرنها پیش در مبارزه ای اسرارآمیز در یبوق به یعقوب الهام كرد تا با پشتكاری مشابه ایمان داشته باشد. و او به اعتمادی كه خود آن را القاء كرده بود اجر خواهد داد.

 

آنكسیكه در حرم مطهر(یا قدس آسمانی) ساكن است با عدالت داوری میكند. خشنودی او بیش از سپاه فرشتگانی كه بارگاه او را احاطه كرده اند بر امت خویش است كه با وسوسه ها در دنیای گناه آلود در ستیزند.

 

جهان نادیده و كهكشانها به زمین كه در برابر كائنات او مانند غباری است با علاقه و توجه نگریسته زیرا مسیح قیمت عظیمی را برای زندگی جانهای این جهان داد. رهایی بخش جهان، زمین را با گره های آگاهی و فراست به ملكوت پیوند زده زیرا كه نجات یافتگان خداوند در زمین هستند. ملكوتیان همچنان از زمین بازدید میكنند همانگونه كه با ابراهیم و موسی قدم زده و صحبت كردن . د در میانه فعالیتهای روزمره در شهرهای بزرگ ، در میانه جمعیت انبوه - در مراكز تجاری كه از صبح تا شام مردم طوری عمل میكنند كه گویی كار و ورزش و تفریح زندگی و چیز دیگری نیست و به فكر خدا نیستند — جائیكه واقعیتهای نادیده كمتر مورد تعمق و اندیشه قرار میگیرند — حتی در چنین حالتی ملكوت آسمان مراقبین قدوسی دارد كه مراقب مردم هستند. ماموران نامرئی وجود دارند كه گفتار و كردار بشر را ملاحظه میكنند. در هر گردهمایی برای كار یا تفریح در هر جماعتی برای عبادت، شنوندگان بیشتری از آنچه كه چشمان طبیعی میبینند وجود دارند. گاهی اوقات كروبیان آسمانی پرده هایی را كه جهان نادیده را پنهان كرده اند را كنار میزنند كه افكار ما بتواند از عجله و شتاب زندگی رها شده و توجه كنند كه شاهدان نادیده ای در هر چه كه میگوئیم و یا انجام میدهیم حضور دارند.

 

ما باید بهتر از آنچه میكنیم ماموریت فرشتگان مراقب خود را درك كنیم. صحیح خواهد بود تا متوجه باشیم كه در همه كارهایمان همكار و مراقب آسمانی داریم. لشكریان ناپیدای نور و قدرت، به فروتنان و افتادگان كه به وعده های خدا ایمان دارند توجه میكنند. كروبیان و و هزاران بار — در سمت راست او ایستاده اند فرشتگان در قوت برتری دارند — ده هزار بار ده هزار و هزاران “(زیرا فرشته ها فقط روحهایی خدمتگزار هستند و برای كمك و مراقبت از كسانی فرستاده میشوند كه مایلند نجات الهی را دریافت نمایند”(عبرانیان ۱: ۱۴.(

 

بواسطه این فرشتگان گفتار و كردار فرزندان بشر در دفتر اعمال ثبت میشوند. هر عمل ظالمانه یا بی انصافی به امت خدا كه همگی از طریق قدرت عمال اهریمنی سبب رنجش و آزار شده اند در آسمان ثبت میگردند.

 

و آیا خدا برگزیدگان خود را كه شبانه روز بدو استغاثه میكنند دادرسی نخواهد كرد اگر چه برای ایشان دیرغضب باشد. به شما میگویم كه بزودی ایشان را دادرسی خواهد كرد”.

 

پس به هر قیمتی كه شده ایمانتان را به خداوند از دست ندهید زیرا پاداش عظیمی درانتظار شماست. اگر میخواهید كه خدا به وعده خود وفا كند لازم است كه شما نیز با كمال صبر و بردباری خواست خدارا انجام دهید. زیرا همانطور كه كلام خدا میفرماید بازگشت او چندان دور نیست”(عبرانیان ۳۷:۱۰ -۳۵).” و اما شما ای برادران عزیز كه برای بازگشت خداوند عیسی مسیح روزشماری میكنید صبر داشته باشید و مانند

 

كشاورزی باشید كه تا پائیز برای برداشت محصول پر ارزش خود صبر میكند. پس شما نیز صبر داشته باشید و یقین بدارید كه خداوند بزودی بازخواهدگشت “(یعقوب ۷:۵ و ۸).

 

بردباری خدا حیرت انگیز است. به داوری گفته شده است تا صبر كند  در حینیكه رحمت برای گناهكاران طلب بخشش میكند.” سلطنت خداوند بر عدل و انصاف استواراست (مزامیر ۹۷: ۲).” خداوند دیر غضب است“اما”قدرت او عظیم است و آنرا میتوان در گردبادهای وحشتناك و طوفانهای شدید مشاهده كرد. ابرها خاك زیر پای او هستند”(ناحوم ۱: ۳).

 

دنیا در تخطی نسبت به فرامین خدا جسور و گستاخ شده است. بخاطر شكیبایی زیاد او بشر امور و اقتدار او را زیر پا گذاشته است. آنان در ظلم و جور از یكدیگر سبقت گرفته و از یكدیگر حمایت میكنند و میگویند”خدا چطور میداند؟ و آیا حضرت اعلی علم دارد؟”(مزمور ۱۱:۷۳). ولی مرزی وجود دارد كه نمیتوانند از آن عبور كنند. و زمان آن نزدیك است كه به مرز تعین شده خواهند رسید. حتی الان تقریبا از مرز بردباری خدا عبور كرده اند كه محدودهفیض او میباشد كه محدوده رحمت اوست. خداوند پابمیان خواهد گذارد تا از حرمت خویش دفاع كند و امت خویش را رها سازد. و بی انصافی را سركوب كند.

 

در زمان نوح بشر به احكام خدا بی توجهی كرد تا اینكه تقریبا همه یادبودهای خالق از زمین محو شد. بی انصافی و شرارت آنها به حد اعلی رسید كه خداوند سیل آبها  را بر زمین جاری ساخت و ساكنین بدكار را از آن پاك ساخت.

 

در هر دوره ای از اعصار خداوند بطریقی عمل نمود. وقتی كه بحرانی سر رسید او خود را آشكار نمود و پادرمیانی كرد تا نقشه های شیطان را بر ملا سازد. او در میان قومها و خانواده ها و افراد بروز بحرانهایی را مجاز ساخت تا كه شفاعتهای او مورد توجه قرار گیرد. پس او آشكار كرد كه این خداست كه احكام خود را ابقا مینماید و از امت خویش حمایت میكند.

 

در این زمان شرارت متداول گردیده و ما باید بدانیم كه آخرین بحران بزرگ در شرف وقوع است. وقتی كه مقاومت در برابر احكام خدا تقریبا جهانی شده است وقتی كه امت او مورد ظلم واقع شده و به همنوع خود مصیبت وارد میسازد خداوند مداخله خواهد كرد.

 

زمان آن نزدیك شده است كه او خواهد گفت: “ای قوم من به خانه های خود بروید و درها را پشت سر خود ببندید. مدت كوتاهی خود را پنهان كنید تا غضب خدا بگذرد. زیرا خداوند از آسمان می آید تا مردم دنیا را بسبب گناهانشان مجازات كند. زمین تمام خونهای ریخته شده را آشكار خواهد كرد و دیگر اجساد كشته شدگان را در خود پنهان نخواهد كرد”(اشعیا ۲۰،۲۱:۲۶). مردمانی كه ادعا میكنند مسیحی هستند ممكن است در حال حاضر كلاهبرداری كرده و به فقیران ستم كنند. آنان ممكن است كه از بیوه و یتیم دزدی كنند. آنان ممكن است نفرت شیطانی خود را رها سازند زیرا نمیتوانند ضمیر و باطن امت خدا را كنترل كنند ولی بخاطر همه این چیزها خداوند آنانرا محاكمه خواهد كرد.” زیرا بر كسی كه در این دنیا رحم نكرده است رحم نخواهد شد اما اگر نسبت به مردم رحیم بوده باشید آنگاه رحمت الهی بر داوری او چیره خواهد شد”(یعقوب ۲: ۱۳). از اینرو دیری نخواهد پائید كه در برابر داور زمین خواهند ایستاد تا حساب همه رنج و دردهایی را كه برای جسمها و جانها ایجاد كردند پس بدهند. آنان ممكن است الحال تهمتهای دروغ بزنند. آنان ممكن است كسانی را كه خداوند برای خدمت تعین نموده است را استهزاء كنند. آنان ممكن است ایمانداران را به زندان بسپارند و آنها را به زنجیر كشیده تبعید كنند یا به قتل برسان . ند اما برای هر درد و ناراحتی و هر اشكی كه ریخته شد آنان باید پاسخگو باشند. خداوند سزای این گناهانشان را دو برابر خواهد داد. در رابطه با بابل سمبل كلیسای مرتد او به خادمان خود میگوید”زیرا گناهانش تا فلک بر روی هم انباشته شده است. از اینرو خداوند آماده است تا او را به مجازات جنایتهایش برساند. پس برای كارهای زشتش دو چندان به او سزا دهید. آنهمه جامهای شكنجه كه برای دیگران پر كرد دو برابر بخودش بنوشانید”(مکاشفه ۵،۶:۱۸).

 

از آفریقا، هند، چین، جزیره ها، از سرزمینهای باصطلاح مسیحی، فریاد ناله های بشر به آسمان برخاسته است. آن فریادها دیری نخواهد پائید تا پاسخ داده شوند. خداوند زمین را از فسادهای اخلاقی پاك خواهد ساخت - نه با آبهای دوران نوح بلكه با دریای آتش كه با هر وسیله بشری اطفا نخواهد شد.

 

آن فرستاده آسمانی كه لباس كتان بر تن داشت در ادامه سخنانش گفت در آن زمان فرشته اعظم میكائیل به حمایت از قوم تو برخواهد برخاست. سپس چنان دوران سختی پیش خواهد آمد كه در تاریخ بشر بی سابقه بوده است اما هر كه از قوم تو اسمش دركتاب خدا نوشته شده باشد رستگار خواهد شد”(دانیال ۱۲: ۱).

 

مسیح از برج و باروها، از خیمه ها، از سیاهچال ها، از داربست ها، از كوهها و بیابانها، از غارهای زمین و حفره های دریاها فرزندان خود را جمع آوری خواهد نمود. آنان در این زمین، تهیدست و مظلوم و رنجور بودند. میلیونها نفر با بدنامی در قبر ها گذارده شدند زیرا كه از تسلیم شدن به دعوتهای شیطان سرباز زدند. با دادگاههای بشری فرزندان خدا به بدترین شیوه مجازات و محكوم شدند. ولی آن روز نزدیك است که “خداوند خود داوری كند”.(مزامیر ۶:۵۰).” و مرگ را برای همیشه نابود خواهد كرد. خداوند هر اشكی را از چشمها پاک خواهد كرد و ننگ قوم خود را از روی تمام زمین برخواهد داشت. این را خدا فرموده است”(اشعیا ۸:۲۵). سپس احكام زمینی معكوس خواهند شد.” سپس به هر یك از ایشان ردایی سفید دادند و گفتند كه كمی دیگر نیز استراحت كنند تا هم قطارانشان كه باید مانند ایشان بخاطر خدمت به عیسی مسیح شهید گردیدند به جمع آنان بپیوندند”(مکاشفه ۱۱:۶).” ای مردم اورشلیم شما قوم مقدس خدا و نجات یافتگان خداوند نامیده خواهید شد و اورشلیم شهرمحبوب خدا و شهر مبارك خداوند خوانده خواهد شد”(اشعیا ۶۲: ۱۲).

 

هرمشكلی كه در این زندگی با آن روبرو شدند، هر چیزی كه از دست دادند، هر جفایی را كه كشیدند، حتی از دست دادن زندگی دنیوی، فرزندان خدا به وفور غرامت و پاداش دریافت خواهند نمود.” و روی او را خواهند دید و نام او روی پیشانی شان نوشته خواهد بود”(مکاشفه ۲۲: ۴).

دیدگاه خود را بنویسید...

* برای فرستادن دیدگاه باید در سایت ثبت نام یا ورود کنید.

1 دیدگاه

Multipurpose

شکر برای وجود خداوند و شما ، خدا بهتون برکت بده مطالب عالی و پر برکت هستند

4 years ago