search tajrobeye nejat سرچ تجربه نجات

نحوه انجام عبادات روزانه

اسلادر مقاله تجربه نجات مقالات article sliders

نحوه انجام عبادات روزانه ( رازگاهان )

از این ١٠ مرحله برای ایجاد یک زمان عبادت روزانه هدفمند استفاده کنید

 

بسیاری از مردم زندگی مسیحی را فهرستی طولانی از بایدها و نبایدها می دانند. آنها هنوز کشف نکرده اند که گذراندن وقت با خدا یک امتیاز است که ما باید انجام دهیم و نه یک وظیفه یا وظیفه ای که باید انجام دهیم .

یادگیری نحوه انجام عبادات روزانه فقط به کمی برنامه ریزی نیاز دارد. هیچ استاندارد مشخصی برای اینکه وقت روزانه شما با خدا چگونه باشد وجود ندارد، پس آرام باشید و یک نفس عمیق بکشید.

مراحل زیر به شما کمک می کند تا یک برنامه عبادتی سفارشی را که برای شما مناسب است، تنظیم کنید. در عرض چند هفته - زمانی که برای شکل‌گیری یک عادت طول می‌کشد - به خوبی در راه ماجراجویی‌های جدید هیجان‌انگیز با خدا خواهید بود.

نکات پاداش برای انجام عبادت روزانه

 

١.  استفاده از کتاب مقدس صوتی  را در نظر بگیرید ، ابزاری مناسب برای کمک به شروع کار.

٢.  مطالعات خود را به مدت ٢١ روز انجام دهید.  تا آن زمان تبدیل به یک عادت خواهد شد.

٣.  از خدا بخواهید که به شما این آرزو و نظم و انضباط را بدهد تا هر روز با او وقت بگذرانید.

٤.  تسلیم نشو سرانجام، برکات اطاعت خود را کشف خواهید کرد .

 

آنچه شما برای شروع یک عبادت ورزانه یا رازگاهان نیاز دارید:

 

• کتاب مقدس یا برنامه کتاب مقدس

• یک خودکار، مداد، یا قلم

• یک دفترچه یادداشت

• طرح خواندن کتاب مقدس

• مطالعه کتاب مقدس یا کمک مطالعه

• یک جای ساکت

 

نحوه انجام عبادات روزانه در ١٠ مرحله

 

١.  قرار گذاشتن

وقت خود را با خدا به عنوان یک قرار در تقویم روزانه خود ببینید و کمتر از آن صرف نظر خواهید کرد. در حالی که هیچ زمان درست یا نادرستی از روز وجود ندارد، انجام مطالعات اول صبح بهترین زمان برای جلوگیری از وقفه زمان است.  آخرین باری که ساعت شش صبح یک تماس تلفنی یا بازدیدکننده غیرمنتظره دریافت کردید چه زمانی بوده است؟ شاید یک استراحت ناهار بهتر در دستور کار شما باشد یا هر شب قبل از خواب.  هر زمانی که انتخاب کردید، بگذارید بهترین زمان روز برای شما باشد.

 

٢. در مورد یک چارچوب زمانی تصمیم بگیرید

هیچ مدت زمان استانداردی برای انجام مطالعات شخصی وجود ندارد.  این شما هستید که تصمیم می گیرید که هر روز چقدر زمان می توانید به آن اختصاص دهید. ابتدا با ١٥ دقیقه شروع کنید. این چارچوب زمانی ممکن است با دستیابی به آن بیشتر شود. برخی از افراد می توانند ٣٠ دقیقه یا بیشتراز آن را در روز صرف این کار کنند. مهم است که با یک هدف واقع بینانه شروع کنید. اگر بیش از حد بالا هدف گذاری کنید، در مسیر راه فقط یک شکست تلاش شما را نا امید می کند.

 

٣. یک مکان مناسب را انتخاب کنید

پیدا کردن مکان مناسب کلید موفقیت شماست. اگر سعی کنید زمان با کیفیتی را با خدا بگذرانید که در رختخواب دراز کشیده و چراغ‌ها خاموش است، خود را در معرض شکست قرار می‌دهید. پس فضایی مناسب برای عبادات روزانه ایجاد کنید. مثلا یک صندلی راحت با نور خوب انتخاب کنید. در کنار آن، یک سبد پر از همه ابزارهای عبادی خود داشته باشید: مانند کتاب مقدس، خودکار، مداد رنگی یا قلم هایلایت، دفترچه، کتاب عبادی، و برنامه خواندن و...که وقتی برای انجام عبادات وارد آن مکان شدید، همه چیز برای شما آماده باشد.

 

٤. یک دستور کار داشته باشید

به این فکر کنید که چگونه می خواهید عبادات خود را سازماندهی کنید و برای هر بخش از برنامه خود چقدر زمان صرف خواهید کرد.  با ایجاد طرح کلی یا دستور کار برای جلسه خود، دیگر وسوسه نمی شوید که بی هدف سرگردان شوید و در نهایت هیچ کاری به دست نیاورید.

شش مرحله بعدی شامل فعالیت های معمولی برای گنجاندن در دستور کار شما می شود:

 

١.  خواندن کتاب مقدس یا مطالعه کتاب مقدس

یک برنامه خواندن کتاب مقدس یا راهنمای مطالعه انتخاب کنید تا به شما کمک کند زمان متمرکزتری برای عبادت داشته باشید. اگر کتاب مقدس خود را باز کنید و به طور تصادفی شروع به خواندن کنید، در درک و به کار بردن مطالبی که خوانده اید در زندگی روزمره خود مشکل خواهید داشت.  اگر برنامه منظمی نداشته باشید، برای خواندن کل کتاب مقدس نیز دچار مشکل خواهید شد.  اگر واقعاً می‌خواهید در ایمان خودتان رشد کنید و خداوند را از نزدیک بیشتر بشناسید، خواندن کل نصیحت کلام خدا یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار است.

 

٢. دعا کردن

ساده ترین راه برای درک دعا ، ارتباط دو طرفه با خداست. دعا این است که با خداوند صحبت کنید، در مورد مبارزات و نگرانی های خود به او بگویید و سپس به صدای او گوش دهید . برخی از مسیحیان فراموش می کنند که دعا شامل گوش دادن نیز هست.  فراموش نکنید که به خدا زمان بدهید تا با صدای ملایم و آهسته خود با شما صحبت کند (اول پادشاهان ١٩: ١٢ ).

 

یکی از بهترین راه هایی که خدا با ما صحبت می کند، کلام زنده اوست.  پس زمانی را صرف مراقبه در مورد آنچه می خوانید بگذرانید و اجازه دهید خداوند در زندگی شما صحبت کند.

 

٣. ستایش و عبادت

خداوند ما را برای ستایش و عبادت او آفریده است.  اول پطرس ٢: ٩ می گوید: " لکن شما قبیله برگزیده و کهانت ملوکانه و امّت مقدس و قومی که ملک خاص خدا باشد هستید تا فضایل او را که شما را از ظلمت، به نور عجیب خود خوانده است، اعلام نمایید "  .  می‌توانیم بی‌صدا ستایش کنیم یا آن را با صدای بلند اعلام کنیم.  ممکن است بخواهید در اوقات عبادت خود یک آهنگ عبادتی یا یک سرود روحانی قرار دهید، یا فهرستی از آیات کتاب مقدس را در اختیار داشته باشید که به شما کمک می‌کند تا تمام راه‌هایی را که خداوند شایسته ستایش شما است را اعلام کنید.

 

٤. یادداشت در دفترچه روحانی

بسیاری از مسیحیان متوجه می‌شوند که یادداشت‌های روزانه به آنها کمک می‌کند که در طول زمان عبادت خود در مسیر خود باقی بمانند. یادداشت کردن افکار و دعاهایتان می تواند کارنامه ارزشمندی را برای شما فراهم کند تا در آینده به آن بازگردید. وقتی به گذشته برگردید و پیشرفتی را که انجام داده اید یادداشت کنید یا شواهدی از اجابت دعاهایتان را ببینید، دلگرم خواهید شد. همه از دفترچه روحانی استفاده نمی کنند شما ما توانید آن را امتحان کنید و ببینید برای شما مناسب است یا خیر.  برخی از مسیحیان با تغییر و توسعه روابطشان با خدا، فصل های یادداشت روزانه را پشت سر می گذارند. اگر ژورنال نویسی در حال حاضر برای شما مناسب نیست، فقط یادداشت برداری کنید یا در آینده دوباره آن را امتحان کنید.

 

٥. به برنامه خود متعهد شوید

حفظ تعهد خود سخت ترین بخش شروع عبادت است. در قلب خود تصمیم بگیرید که مسیر را ادامه دهید، حتی زمانی که شکست می خورید یا یک روز را از دست می دهید. وقتی به هم ریختی خودتان را سرزنش نکنید. فقط دعا کنید و از خدا بخواهید که به شما کمک کند و سپس مطمئن شوید که روز بعد از نو شروع کنید. مطمئن پاداش‌هایی که وقتی خود را وقف رشد عمیق‌تر عشق به خدا می‌کنید، ارزشش را دارد.

 

٦. انعطاف پذیر باشید

اگر در مسیر راه حس کردید در بلاتکلیفی گیر کرده‌اید، سعی کنید به مرحله اول برگردید. شاید برنامه شما دیگر برای شما کارساز نباشد. از تغییر آن برنامه نترسید تا زمانی که برنامه مناسب کامل را پیدا کنید.


دیدگاه خود را بنویسید...

* برای فرستادن دیدگاه باید در سایت ثبت نام یا ورود کنید.

0 دیدگاه