search tajrobeye nejat سرچ تجربه نجات

روزۀ مسیحی

اسلادر مقاله تجربه نجات مقالات article sliders

اگر دلتون میخواد روزه بگیرید ، ميتوانيد با رعایت مراحل زير لحظه های پربركتي را در حضور خداوند و با خداوند سپري كنيد و از بركات روحاني بيشتري برخوردار شويد.


مرحله اول: هدف خودتان را مشخص كنيد.

هدف شما از روزه گرفتن چيست؟آيا براي تعمق وتفکر و متمركز شدن در امور معنوي و روحانی ، بيداري روحاني و یا درخواست هدايت و یا شفا یا حل مشكلات يا برخورداري از فيض الهي براي رويارويي با موقعيتي دشوار روزه ميگيريد؟

اگر جوابتان بله است پس از روح القدس بخواهيد تا شما را در انتخاب هدف براي روزه و دعاي خود هدايت كند.

اين امر شما را قادر خواهد ساخت تا مشخص تر و منظم تر دعا كنيد و روزه بگيريد.با روزه و دعا، ما خود را در حضور خدا فروتن ميسازيم و به روح القدس اجازه ميدهيم كه روح ما را تازه گرداند كليساي ما را بيدار كند و مطابق با دوم تواريخ ٧: ١٤ زمين ما را شفا بخشد.پس با این توصیف مشخص كردن هدف، اولين مرحله در روزه ميباشد.

مرحله دوم: با خدا عهد ببنديد
در رابطه با نوع روزه خود دعا كنيد. عيسي مسيح به تمام پيروان خود توصيه كرد كه روزه بگيرند (متي ١٦:٦ -١٨) (متی ٩: ١٤ - ١٥)قبل از روزه گرفتن پاسخ سؤالات زير را مشخص سازيد:

الف ) چه مدت روزه خواهيد گرفت؟ يك روز، يك هفته، چند هفته، چهل روز (اما در نظر داشته باشید افرادي كه براي بار اول قصد دارند روزه بگيرند، نبايد مدت زيادي را انتخاب كنند که به بدن خودشان ضربه بزنند بلكه بايد از نصف روز آغاز و به تدريج اين مدت را بيشتر كنند. چرا که بدن هاي ما مسكن روح القدس است و نبايد كوچكترين صدمه و یا ضربه ای به آن وارد سازيم).

 

ب ) چه نوع روزه اي میخواهيد بگیرید؟(فقط آب، آب و آبميوه، چه نوع آبميوه هايي خواهيد نوشيد و با چه فواصلي)از چه فعاليتهاي فيزيكي و اجتماعي كناره گيري خواهيد كرد؟

هر روزه چه مدت زماني را به مطالعه كلام خدا و دعا اختصاص خواهيد داد؟بستن اين عهدها با خدا پيش از روزه گرفتن، به شما كمك خواهد كرد تا در برابر وسوسه ها و فشارهايي كه در هنگام روزه داري بر شما وارد خواهند آمد ايستادگي كنيد.

 

مرحله سوم: خود را از لحاظ روحاني آماده كنيداولین اصل برای روزه و دعا توبه است چراکه گناهان اعتراف نشده مانعي در جهت دعا كردن محسوب ميشوند.ميتوانيد با انجام كارهاي زیر قلب خود را براي روزه گرفتن آماده كنيد:

الف ) با هدايت خدا فهرستي از گناهان خودبنويسيد.

ب ) تمام گناهاني را كه روح القدس به شما يادآوري كرده است اعتراف كنيد و از خدا طلب بخشش نماييد

ج ) از تمام افرادي كه باعث رنجش آنها شده ايد طلب بخشش كنيد و خود نيز تمام افرادي را كه باعث رنجش شما شده اند ببخشيد

د ) اگر روح القدس شما را هدايت كرد براي جبران اشتباهات خود اقدام كنيد.

و) از خدا بخواهيد تا بر اساس حكم خود در افسسيان ٥ : ١٨ و وعده خود در اول يوحنا ٥ : ١٤ – ١٥ شما را از روح پر سازد.

ه ) تمام جوانب خود را به عيسي مسيح به عنوان سرور و خداوند خود تسليم كنيد و از طبيعت گناه آلود خود اطاعت نكنيد (روميان ١٢: ١، ٢ )

 

با قلبي مشتاق دعا و روزه خود را آغاز كنيد

اگر واقعاً در حضور خدا فروتن شويد، توبه و دعا كنيد و روي او را بطلبيد و همواره در مورد كلام او به تعمق بپردازيد، مطمئناً حضور او را احساس خواهيد كرد و خداوند به شما معرفت روحاني تازه اي عطا خواهد كرد. اعتماد و ايمان شما به خدا نيز افزايش خواهد يافت. شما از لحاظ روحاني، جسمي و روحي تازه خواهيد شد و پاسخ دعاهاي خود را دريافت خواهيد كرد.

 

گر چه روزه حلال تمام مشكلات نيست ولي همان طور كه ما نياز داريم كه هر روز از روح پر شويم، بايد روزهايي را نيز در روزه سپري كنيم. يك روز روزه گرفتن در هفته باعث بركت بسياري از مسيحيان شده است.

 

ما با روزه گرفتن از لحاظ روحي نيز آمادگي بيشتري به دست ميآوريم و با گذشت زمان از لحاظ روحي وجسمي به روزه گرفتن عادت خواهيم كرد. اگر بار اول در روزه گرفتن شكست خورديد، مأيوس نشويد، بلكه مجدداً روزه بگيريد. مطمئن باشيد كه خدا شما را به خاطر وفاداريتان بركت خواهد داد.

 


دیدگاه خود را بنویسید...

* برای فرستادن دیدگاه باید در سایت ثبت نام یا ورود کنید.

0 دیدگاه